Sunday, May 18, 2014

ការនាំ​ចេញ​ផ្នែក​វាយ​ណភ័ណ្ឌ​​និ​ងស្បែកជើង​​​របស់​វៀត​ណាម​​​​4ខែ​ដំបូ​ង​​​កើនឡើង​​ខ្ព​ស់

ហាណូយ​​ ៖​​​ ក្រសួង​​ឧស្សា​ហ​កម្ម និង​ពាណិជ្ជ​កម្ម​​វៀត​ណាម​បាន​​ឱ្យដឹ​ង​​ថា វិស័យ​​​ដែល​ជាគន្លឹះ​​​នៅក្នុងការ​ជំរ​ុញ​ការ​​​នាំចេញ​ទំនិញ​​ឧ​ស្សាហ​កម្ម​រួម​មាន​​ផ្នែក​វាយនភ័ណ្ឌ​​​​​ និង​កា​ត់​​​​​​​​​​​​ដេរ​​​​​​ក៏​ដូច​ជា​​​​​​​​​​​​ផលិត​ផល​ធ្វើពី​ស្បែក និង​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​ស្បែក​ជើង​​​​មាន​អត្រា​​​កើនឡើង​​ខ្ពស់​ក្នុងការ​នាំចេញ​​​​​នៅ​អំឡុង​​ពេល​​៤ខែ​​​ដើម​ឆ្នាំ​​២០១៤​នេះ ។​​​

ពី​មួយ​ឆ្នាំទៅ​មួយ​ឆ្នាំក្រុម​ហ៊ុន​​​វាយ​ន​ភ័ណ្ឌ​​និង​កាត់ដេ​រ​សម្លៀក​បំពាក់​​​​បាន​ទទួល​ផល​ពីការ​​​កើន​ ឡើង​​ប្រមាណ​​​ជា​២០%​​នៅ​ក្នុង​តម្លៃ​​ទឹ​ក​ប្រាក់​​​នាំ​ចេញ​​​​​៥,៩​​​ពាន់​លាន​ដុល្លារ ។ ​​​លោក​Le Tien Truong ​​អគ្គ​នាយក​​ក្រុម​ហ៊ុន​វាយ​ន​ភ័ណ្ឌ​​និងកាត់​ដេរសម្លៀក​បំពាក់​​​​របស់​វៀត​ណាម​​​បាន​លើ​កឡើង​ថ​ា ​មាន​សហ​គ្រាស​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​មួយ​ចំនួន​បាន​បញ្ជា​​នាំចេញ​រហូត​ដល់​​​ត្រី​មាស​ទី​​៣​​​​ ខាងមុខ​ននេះ ​ហើយ​​ក៏មាន​​​​មួយ​ចំនួន​​​​ទៀត​​​​​​បាន​ចុះ​​​កិច្ចសន្យា​រហូត​ដល់​ចុង​ឆ្នាំ​​​២០១៤​  ។ ចំណែក​​​ការ​បញ្ជា​ទិញ​​សំខាន់​ៗ​​គឺមក​ពី​​ទី​ផ្សារ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​អ​ន្តរ​ជាតិ​ដូច​ជា​ សហ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​គមន៍អឺរ៉ុប​​​ កូរ៉េ​ខា​ងត្បូង ជប៉ុន​និង​សហ​រដ្ឋអាមេរិក ។
តាមរបាយការណ៍​​​​​របស់​ក្រស​ួង​ពាណិជ្ជកម្ម​បាន​បង្ហាញ​​ថា ការ​នាំ​ចេញ​ស្បែក​ជើង​​​​របស់វៀតណាម​​ឈាន​ដល់​​​​​​​​៧៣០​​​លាន​ដុល្លារ​​ នៅ​ក្នុងខែមេសា​​​​​​​​ ដែលនាំមក​​​នូវកា​រ​ល​ក់​ដាច់​បានជិត​​​២,៩​​​​ពាន​​លាន​ដុល្លារ​​​​​​​​​​​​ក្នុង​អំឡុង​​​ពេល​​៤​​​​ខែ​ដំបូង​ នៃឆ្នាំ​​​២០១៤ នេះ កើន​ឡើង​​​​​២១,៩​%​​​​ពីមួយឆ្នាំ​​ទៅ​មួយ​ឆ្នាំ ។ រី​​ឯ​ការ​​​នាំ​​ចេញ​​​​​​​​​​​​​​​​​​កាតាប,​វ៉ា​លី​​​​,​ឆ​ត្រ និង​​មួក​​បាន​កើនឡើង​​​​​​៨​​​​​​​​​​​​២១​​លាន​ដ​ុល្លារ​​ ​ក​្នុង​អំឡុង​​​ពេល​ជាមួយ​​​គ្នា​​នោះ​​ដែរ​ ​កើន​ឡើង​​​៤៨%​​​​​​​​​​​​​​​​​ធៀប​នឹង​អំឡុង​​ពេល​ដូច​​គ្នា​កាល​​​ពី​ឆ្នាំ​​​​២០១៣​ ។ ដោយ​ឡែក​ការ​ទទួល​បា​ន​កម្រៃ​​​​​ពីការ​នាំចេញ​ស្បែកជើង​​​ទៅ​ទី​ផ្សារ​តាម​ទម្លាប់​​រួម​មាន សហរដ្ឋអាមេរិក ជប៉ុន​​បែល​ហ្ស៊ិក​ ​អាល​្លឺម៉​ង់​ និងបារាំង​​ បានកើន​ឡើង​​​នៅ​ក្នុង​អំឡុងខែមករា​ ​ដល់​ខែមេសា ​​​ជាង​នេះ​ទៀត​​ក៏​​​​​​​ទទួល​បាន​ផលចំណេ​ញ​​​​​​យ៉ាងច្រើន​​​សន​្ធឹក​​សន្ធាប់​​ពី​បណ្ដា​ប្រជា​ជាតិ​តូច​ៗ​​​មួយ​ចំនួ​ន​​​ទៀត​ផង​ដែរ ដូច​ជា ​​ប្រទេស​​​​​​​​​សីលី កើ​ន​​​​​៨០,​៨៥%​ អីុស្រា​អែ​៊ល​​​ កើន​​​​​​​​​​​​​​​​​១២០,​​​​៤១%​ ក្រិកកើន​​​​​៧៨​,​២​%​​ និង​ប៉ូឡូញ​​​កើន​​​​​​១៦១,​៧%​​ ។
ទោះ​​ជា​​យ៉ា​ង​ណាក​៏ដោយ​​​​ សមាគម​​​​ផ​ល​ិ​ត​ស្បែកជើង​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​និង​ផលិ​ត​ផល​ធ្វើពីស្បែក​របស់​វៀត​ណាម​​បាន​អះអាង​​ថា​ ផល​ិ​ត​ផលស្បែក​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​ជើ​ងនិង​កាបូប​​​របស់ខ្លួនគឺជា​​អ្នក​ប្រកួត​ប្រជែង​​​ដ៏​សំខ​ាន់​​​មួយ​​​នៅ​ក្នុង​​​​​​​​ទីផ្សារ​​​​​សហ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​រដ្ឋ​អាមេរិក​ និង​ជប៉ុន ៕

No comments:

Post a Comment